Jak nie umrzeć przedwcześnie?

  • 30.12.2018, 10:00 (aktualizacja 12.01.2019 17:40)
  • Avicenna
Jak nie umrzeć przedwcześnie? Archiwum Dr Michael Greger
Michael Greger i Gene Stone w swojej książce "Jak nie umrzeć przedwcześnie. Co jeść, aby dłużej cieszyć się zdrowiem" wiele piszą o tym , co powinniśmy jeść, a czego unikać, by zachować zdrowie i długie życie. To książka przełomowa, gdyż odkrywa przed nami wiedzę, o której nie mieliśmy pojęcia.

 DIETA I STYL ŻYCIA

W ich książce czytamy m.in. o dobroczynnych wartościach... brokułów. Brokuły i inne warzywa krzyżowe, jak kalafior, brukselka, kapusta czy jarmuż, zawierają sulforafan, który nie dopuszcza do transformacji związków rakotwórczych i uniemożliwia powstawanie groźnych mutacji. Powinniśmy jeść co najmniej jedną porcję warzyw kapustnych dziennie.
Według dr. Gregera czynniki pozagenetyczne, czyli dieta i styl życia, odpowiadają za co najmniej 80-90 proc. zgonów. Mimo tzw. rodzinnych obciążeń możemy sobie po prostu  wyjeść długie życie bez ryzyka chorób, na które zmarli nasi rodzice.  
Najważniejsze to unikanie żywności zawierającej tłuszcze trans i nasycone oraz cholesterol, które przyczyniają się do tworzenia blaszek miażdżycowych i zatykania tętnic. Wyjątkowo niskie wskaźniki chorób serca w Chinach i Afryce wiążą się z niskim poziomem cholesterolu u przedstawicieli żyjących tam populacji.

Z CZEGO ZREZYGNOWAĆ?
Z czego powinniśmy zrezygnować? Z żywności przetworzonej, składającej się głównie z  cukru, soli i tłuszczu, a także niebezpiecznych dodatków chemicznych czy utwardzonych olejów roślinnych. Zabójcze są ciastka, ciasteczka, cukierki, gotowe sosy, chipsy. Unikać  powinniśmy zup, dań typu instant i słodkich napojów, a zwracać uwagę na regularne spożywanie posiłków.
Szkodliwe są także niskiej jakości wędliny, tanie parówki i  przetworzone mięso. Korzystne zaś przyprawy, których bogactwo pozwala ograniczyć sól. Autorzy książki polecają pieprz cayenne, miętę, imbir, cynamon i oczywiście kurkumę. Ćwierć łyżeczki każdego dnia. Kurkumina, czyli barwnik odpowiadający za kolor kurkumy, nie tylko zapobiega chorobom płuc i mózgu, ale także nowotworom jelita grubego i trzustki. Przyśpiesza powrót do zdrowia po zabiegach chirurgicznych i przeciwdziała artretyzmowi. Ważne by jeść ją z dodatkiem czarnego pieprzu lub oliwy z oliwek, które poprawia jej przyswajalność.

DIETA I RUCH
Powinniśmy jeść rośliny strączkowe, w tym fasolę, ciecierzycę i soczewicę (dziennie 3 porcje). A także owoce jagodowe, warzywa kapustne, orzechy, produkty pełnoziarniste, jak  ryż, płatki owsiane, siemię lniane. Na liście obok produktów żywnościowych znajduje się także... aktywność fizyczna.
W utrzymaniu zdrowej masy ciała pomaga ruch, który ponadto zapobiega osłabieniu funkcji umysłowych, reguluje ciśnienie, poprawia nastrój i jakość snu. Dr Greger zaleca codzienny godzinny szybki marsz na odległość 6-7 km, ale najlepszym rozwiązaniem jest indywidualne podejście do własnych możliwości. Nie możesz biegać to spaceruj. Chociaż raz w tygodniu z samochodu przesiądź się na rower.
Zmieniaj styl życia na zasadzie ewolucji, a nie rewolucji. Metoda małych kroków gwarantuje sukces i długowieczność.

 

Avicenna

Zdjęcia (1)

Podziel się:
Oceń:

Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Aga
Aga 2.01.2019, 12:00
Dobry artykuł, rzeczowy. Już dawno w swojej diecie stosuję dla uzupełnienia soki z warzyw i owoców wg. przepisów https://terapiasokami.pl/odmla… Soki aby były pełnowartościowe robię sama w wyciskarce. Nie trzeba długo czekać aby zauważyć pozytywne zmiany w swoim organizmie. Mam więcej energii i młody wygląd. Aby ciało było w formie uprawiam sport, jeżdżę na rowerze.

Pozostałe